Första Fränsta Kladdisen

Sockersuget och baklängtan smög sig på så slängde ihop en liten kladdis innan middagslagningen satte igång. Blir kanske en bit eller två till kaffet senare, sen får jag väl bjuda hem någon i helgen eller ta med till skolan för att bli av med resten :)
Schemat var för övrigt bara något påhitt från lärarna för att det måste finnas. Dom förklarade nämligen idag, när vi äntligen fick träffa dom, att dom bara kommer låna oss lite hit och dit när dom känner för det. Till exempel imorgon blir vi kidnappade till en heldags konferens i Ånge där vi ska bevaka och sedan skriva referat på det hela. Jag och två av de andra ska dessutom sköta kameran som är ögat åt alla som sitter framför livesändingen på internet. Jag som knappt hållit i en kamera förut känner väl att det inte riktigt är min grej kanske, men är man student och blir erbjuden betalning, för något så pass simpelt, så kan man ju inte säga nej!
På fredag sedan, efter heldag på Boda Borg med hela skolan, ska vi direkt in till Sundsvall och fota trav. Ja, TRAV. Ni vet hästar som springer runt, runt, runt och goa glada gubbar som vinner massor med pengar. Där ska vi traska runt och plåta så att det bränner i fingrarna i två, tre timmar. Räknar väl med hemkomst runt åtta eller senare och sen lär man nog sova en liten stund, eller en lång...

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: