Kulturellt veckoslut

Det hela började med att mor och far kom hem med två gratisbiljetter till Förödelsedagsbarnet. Detta ledde till att A, R och jag satte oss i bilen på torsdagen med Folkets Hus 'Svarta Låda' som mål.
Pjäsen innehöll en paranoid farmor, som råkade ut för det mesta och sedan även två par som bands samman på lite olika sätt. Den var väldigt annorlunda, intressant, överraskande och rolig! Ett trevligt inslag i en annars ganska vanlig torsdag. Om man nu räknar det där tre timmars fotopasset för ett vanligt inslag..
Sedan idag lördag har det hunnits med dels ungefär fyra timmar på Jamtli julmarknad. Trevligt sällskap och ett julstämningsskapande snöfall gjorde dagen lyckad. Jag  hann även trycka i mig,

* En halv kolbulle
* En cola (ville ha julmust, men NÅGON dricker ju inte sånt innan julafton och av ekonomiska skäl verkade det smart att dela)
* Lite god ost här och där
* Sist men inte minst, det som är Jamtli för mig, nämligen Godisstruten med hårda karameller! Att gommen blir förstörd hör liksom bara till

Kom hem efter en rask promenad, och vilade lite i soffan innan det var dax för nästa kulturella evanemang; Prisutdelning i Skidskytte! Med duktiga eldlekare, duktiga sångare (min kusse är ju faktiskt med i en av körena så lite stolt är man ju!) och ett svenskt guld gjorde ju så klart det hela ganska roligt faktiskt. Snöfall, fin julgran (så länge man slipper se botten utav den i varje fall) och rådhustrappan blev även en riktigt bra kombination för alla som ville åt äkta vinter och julkänsla!

Kommentarer


Ingela

Julmust före julafton? Skandal! ;)

2008-12-07 @ 10:57:41
http://ingelameandnow.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: