Tuppen gal, 04:30

När jag igår upptäckte att dagen idag endast hade ett enda litet kort besök på skolan, mellan 9:55 & 11:15 närmare bestämt, med på agendan så såg jag framför mig en härlig eftermiddag med soffmys och film och kanske nånting smaskigt att tugga på.
Vad som senare hände har jag inte riktigt förstått ännu, men det började i varje fall med att Rickard, som jag trodde var mamma, väckte upp hunden som i sin tur väckte upp mig tills jag var klarvaken vid halv fem där någongång. Såg ingen mening i att försöka somna om direkt igen så tog en promenad med yrvädret alldeles ensam ute i morgonmörkret, ganska mysigt och stjärnklart var det ju i och för sig.
Därefter fuskade jag och tog bussen in till skolan där jag konstaterade att lektionen i fråga inte alls var så viktig som jag trott men fick i varje fall se Taxi 1, alltid något eller? Nu däremot kunde jag ju inte ta bussen en gång till, någon måtta måste det väl vara! Så rask promenad hemåt med en väska alldeles för lättviktig för att ligga kvar på min jacka och ledde till att min hand hela tiden var tvungen att dra upp den på axeln igen, något störande för er som undrar.
Blev en kvart tio minuters hundpratande med J innan jag räddade Z från ensammheten och min hunger med en tallrik gröt medan jag kunde konstatera att TV utbudet under dagarna suger, även fast man har nästan alla kanaler!
Kände mig skyldig till Z och vet. att hitta på något så det blev packad väska och 1½ timme på klubben där pojken faktiskt skötte sig ganska bra, äntligen hemma igen och skulle äntligen få åtminstonde sätta mig framför datorn och slösurfa (förtfarande ingenting på TV:n) men i precis i samma ögonblick som jag loggar in jo vad tror ni händer då?
A. Tomten kom förbi för att ge mig en förtidsjulklapp
B. Ett gäng yxmördare hoppade ut från under badkaret så jag och Zorro var tvungen att ta upp striden
eller C. Telefonen ringde och mamma ville ha möte..
Ni får själva gissa, det ledde i varje fall till att än en gång ta sig ut, i det trots allt fina vädret, för att skälla ut lite folk och fän och andra roliga saker som att hänga i kopplet och jaga pinnar ungefär.

Har i varje fall en trött (men ack så skitig) filur till vovve, vilket aldrig är fel då jag efter maten nog ska ta mig in till stan igen för lite törnerstårta, shopping och fotografi. In ska även mamma så ni kan ju gissa färdsätt...

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: