Vad gör man inte för lite kaffe?

Det är nästan storm ute. Inne är det varmt och mysigt efter braseldning. Zorro är nyrastad och boken och filten ligger där på soffan. Men rastlösheten går inte att bli av med. Kanske är det inte såå roligt att vara hemma hela dagen i alle fall. Då kommer Amelie och Rickard upp ur källaren med nån fix idé om att GÅ in till News för att dricka kaffe. Så i brist på annat roligt att göra bestämmer jag mig för att följa med.
Ditvägen innebär medvind och ganska snart anländer vi till ett nästan tomt News. Beställer och slår oss ner i en av fåtöljhörnorna. Tittar på några stackare som blåser hit och dit utanför i snöovädret. Känner hur skönt det är att vara den som sitter inne och tittar på. Dricker kaffet jag beställde. Apelsinsmaken blandat med choklad och kaffe ger äkta julkänsla. Det är bara en meter vitt snötäcke ute och en sprakande brasa inne som saknas.
Dock tar det slut alldeles för fort och kvar i nio står vi ute igen. Frusna och småtrötta. Jag och Amelie röstar på bussåkning, Rickard röstar emot. Som vanligt vinnar Rickard och snart har den sista bussen på en timme åkt förbi. Det är motvind och halv snöstorm. Jag har dessutom Converseskor i brist på andra. Låga converse. 4 km kvar till värme och Rickard är inte alltför populär. 
Men det är ju vinter. Och snön faller ju faktistk för en gångs skull. Jag har dessutom varma vantar och mössa. Och skorna är jättebra att åka skridskor på. Så egentligen vad är det för mening att sura? Ingen alls! 
Kastar en snöboll i huvued på honom och mår genast mycket bättre. Skuttar runt i snön och önskar att det kunde vara vinter hela året! Hjular och gör kullerbytta. Snön kommer in mellan jackan och jeansen. Precis så som det ska vara alltså. Rödrosiga kinder och flygande snö, hur kan man inte älska vintern?!  

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: