Persienner

Under hela vintern har jag sovit med persiennerna uppe för att jag tycker det är så mysigt när månen lyser in litegrann och jag i varje fall kan inbilla mig att jag ser stjärnorna när jag tittar ut.
Men nu när våren är här, är det ju även så att solen börjar komma upp redan vid fem halv sex på morgonen och detta leder till att det i mitt rum blir jätteljust och jag vaknar, enbart för att få ligga och vänta på väckarklockans 'ljuva' signal nån timme senare...
Frågan är därför nu om jag trots allt ska börja dra ner persiennerna när jag går och lägger mig och därmed bli av med mysigheten och det gradvisa uppvaknandet eller om jag ska fortsätta ha dem uppe och hoppas jag lär mig sova förbi ljuset och istället enbart vakna av ljudet?!

Kommentarer


Jana

Det tycker jag att du ska fia. Finns inget jobbigare än att sova när det är just jue! =)

2009-04-12 @ 17:27:05
http://janabe.blogg.se/

Anonym

Ljust ska det stå ! =)Jag igen!

2009-04-12 @ 17:29:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: