slut

engmans har vandrat hemåt efter några timmars grötätande,
lyssnar till Owl City och försöker knapra ihop inlägget jag lovat en viss fröken
och några ord ska jag väl lyckas bjuda på..

Dagen före doppardagen (alltså idag, än är inte klockan tolv även fast min läggtid sedan en vecka tillbaka är långt överskriden) började med en äkta fia dumhet;
Robin ropar från köket att det nog blir torrt med bara köttbullar till lunch, medan jag och mamma ligger i sängen och myser med vovven, jag hör migsjälv ropa tillbaka;
'Men jag kan ju slänga ihop lite potatismos och promenera in med det till dig'
!!!
R var förståss inte sen att nappa på betet och vad ser jag migsjälv göra mellan tio och elva, jo koka potatis och morötter som jag sedan vispar ihop till ett mycket fint mos. Får mamma och hund med mig som sällskap och besöker we-butiken där Z fick pussa på pojkar (och Julia) medan hans kungatäcke beundrades..
Sprang även in i Maja, vilket var en trevlig överraskning :)
Hemma igen låg ett julkort till MIG och väntade, GLÄDJE! Det var från min 'onde vän' som egentligen är en väldigt vänlig typ som försett mig med Emmas underbara maränger tidigare på morgonen, något som passade perfekt till 'efter-promenad-kaffet'!
Kaffe, soffa.. snabbt tog det slut och allt skulle göras (helst samtidigt)
Stor minneslucka från att kaffekoppen hamnade på diskbänken och jag fick mat i mig. Några grejor som hände under denna tid har jag dock förstått vara;
* R stora paket blev inslaget, krävdes tre omgångar presentpapper på olika håll (innehållet är jag mycket stolt över och kanske kommer upp på bild imorgon eller senare på lovet)
* Polkagrisknäck kokades men slutade som polkagrisfudge...
* Mitt rum städades från topp till tå, hör och häpna
* Kontoret fick sig en storrensare, vilket i princip innebär att pappas småplock som är ÖVERALLT här inne har hamnat i diverse olika småburkar och skrymslen som han aldrig kommer hitta dem på (här ska det vara en fin händelsepil á la Riitta) han antagligen kommer köpa nytt som kommer hamna här och så går det runt runt i ett kretslopp tills ja ett mirakel sker...
* Tror (och hoppas) hunden kissades och fick mat här emellan också, servetter vek jag också förresten!

Nu får det vara slut på ord för jag tänker ta ut linserna och sova sängen nu så det så!
God Jul !

Kommentarer


Ingela

God jul FinFia! Mycket nöjd över att få läsa "några ord" såhär strax innan John Blund klubbar en till sömns.

Vi får försöka hinna med att träffas en sväng nu på jullovet, om du kan undvara en dag eller två. Skickar immunförsvar åt dig så du frisknar till och håller dig frisk.

2009-12-24 @ 00:42:59
http://ingelameandnow.blogg.se/

Johanna

Du är söt du FiaLottaLarsson.

2009-12-31 @ 15:23:16
http://emmajohannas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: