Kalasbyxor

Tänk alla dessa år mellan låt säga 10 och 17 som man slängt bort på att halvt frysa ihjäl i tunna läskiga nylonstrumpbyxor som samlat på sig maskor lika snabbt som en norrman tar sig fram i längdspåret, när det under hela denna tid har funnits en lösning så nära!
Lösningen kallas Kalasbyxor (åtminstonde under min dagisperiod så hette de så) och är ett av mina nuvarande glädjeämnen. Det är nämligen så att dessa 'byxor' är Kalas på så många olika sätt att det skulle bli långtråkigt om jag började lista upp alla, men de tre viktigaste ska ni väl orka med?

1. De är såå mycket skönare än ett par tajta jeans man inte kan äta mat i utan att magen kläms sönde
2. De håller värmen även under denna långa vinterperiod vi här i Norrland måste stå ut med
3. Enligt mina testningar så är det näst intill omöjligt att få en maska i dem!

Så summan av sumarum blir att de helt enkelt är en väldigt bra uppfinning som bör utnyttjas till det maximala!

Kommentarer


Ingela

Du kan va kalas. :P



(Seriöst, du kan VERKLIGEN va kalas...)

2009-02-21 @ 13:51:48
http://ingelameandnow.blogg.se/

Anonym

Fia, idag för första gången på hela vintern hade jag långbyxor på mig ! och idag var det typ + grader. Så klart, vaför blir jag inte förvånad över mig själv ? haha

2009-02-22 @ 21:40:30

Jana

Jana som skrev där uppe!

2009-02-22 @ 21:41:11
http://www.janabe.blogg,s

Jana

Jana som skrev där uppe!

2009-02-22 @ 21:41:42
http://janabe.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: