trött

'There is a war in all the heads and there's a war in mine as well
And if I could explain it any better, I'm sure I would'
2008 ~ Hello Saferide


Jag har slutat sova igen, 
Inte frivilligt, nejdå jag ligger där i sängen vid 10-11 som vilken duktig unge som helst
Men sen så går det bara inte.. 
Jag kurar ihop mig, blundar och tänker *ingenting, ingenting, ingenting*
Bara det att Ingenting aldrig är ingenting, 
så jag vänder på mig, 
tar bort täcket från fötterna för att det är för varmt,
Lägger tillbaka täcket för att det blir för kallt. 
Flyttar kudden till fotändan så att jag kan titta upp på vår röda gavel och snön som tynger ner garagetaket. 
Månen lyser upp litegrann och jag önskar jag hade syn även när jag ska sova
så att jag kunde räkna stjärnorna istället för att försöka hallicinera hoppande får

Tänker på morgondagen och framtiden, 
vad jag ska säga då och då och vad den jag pratar med eventuellt svarar
Igår hann jag även med ett inlägg om tandborstning i Canada vid 01:00, 
när jag låg i nått slags mellanlägeskoma.
(Blev mycket roligt och intresant har jag för mig) 
Sedan var jag på Is bröllop och höll tal, 
fy fan vad vi hade hunnit med saker
och ja det var fortfarande läskigt att prata inför människor även fast jag var typ gammal (eller äldre åtminstonde)... 

Ägnar även en tanke åt gårdagen och det förflutna,
den här annorlunda helgen
och försöker lista ut hur andra människor ser på mig.
Om den där killen jag gillade ens ägnade en tanke åt mig, någonsin
Om han kanske fortfarande kommer ihåg mig? 

Och då som en blixt från en klar himmel;
'Jag är en vampyr, jag suger och spyr trala la la' 
En rad och inget mer! 
Inte ens en bra jävla sång! Varför, Varför är det alltid så? 
Melodin är där men inte orden och det absolut sista man vill göra är att måsta lyssna på låten
Så istället ligger jag där och försöker komma ihåg någon bra låt jag kan byta mot
BLANKT 
Japp som ett nyöppnat worddokument ser databasen i hjärnan ut 
och efter en stund är man så slut av att försökt hitta något på detta blanka papper så att man somnar
Tills Death Cab börja sjunga från strumplådan och man förstår att man nu har ungefär 12 timmar på sig innan man måste gå igenom hela processen igen,
Vem vet vad som kommer hända då?!
  

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: