Nytt år, samma gamla verklighet

3 timmars bilresa med;
'När är vi framme?', 'Hur långt är det kvar?'
ekandes i baksätets trånga utrymma ungefär var tionde minut.
Lyckades sno åt mig lite sömn och egentid tack vare mp3:n,
men avbröts ständigt av saker som skulle
svaras på, letas reda på eller tittas på...
Kom dock fram till kusten tillslut där jag efter ombyte,
mat och tjat hamnade på toalocket med en handduk runt halsen
Där fick jag luggen klippt utav vindrickande moster.
Blev därefter utkörd med E & I till lantisfest i lokal med sne julgran
Blandat drickande, dans, prat och sjungande till 'Mr Cool' 
Möte av mycket nytt folk och dissad av E som hittat roligare underhållning..
Kiss i snö, då toa lukta spya och sedan,
tomtebloss och vinskål till tolvslaget.
Tappa Ida, blev ensam, hittade lila tröja
Blev hittad, diskuterar det nya året
och sedan väntan på taxi P.

Vaknar, sorterar i minnen
mår lite illa och hoppas att jag inte gjort något dumt.
Och att det nya året blir bättre än det förra.
Hoppet slås dock fort bort då dödsfall efter dödsfall rapporteras.
Stämningen förändras, och glädjen för det nya är borta.

Trodde det äntligen skulle få ett slut nu,
åtminstonde för ett tag
men tydligen ska den svarta klänningen få komma ut snart igen,
ännu en gång.

Kommentarer


Ingela

Påminner mig om några rader toalettpoesi jag läst någonstans.

"Början är nära men slutet är redan här."

Så fort något nytt börjar måste något annat avslutas och så fort något avslutas måste något nytt påbörjas.

Vad jag vill säga är att det hela kanske är en cirkel, något som måste ske för att det ska gå runt. Men det hindrar en inte från att ifrågasätta.

Finns här för dig

2009-01-02 @ 19:05:36
http://ingelameandnow.blogg.se/

emma

fin sammanfattning av nyårsfirandet. förlåt för dissen men du fick ju också fullt upp sen så vi är väl kvitt ;)

2009-01-05 @ 15:16:24

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: