Militärdusch(ning)

Ställer mig i duschen och kan verkligen längtar efter lite varmt vatten att skölja bort svett och smuts med,
längtar efter att bli ren helt enkelt,
men det kommer inget vatten..
Jag vrider på igen och tittar på duschen som om den vore dum i huvet när det slår mig att det är jag som är det (surprise surprise). Pappa har ju nämligen slagit av vattnet så han kan riva diskbänk och dylikt utan att ha vatten som sprutar överallt. Detta som även var anledningen till att jag strax innan jag bestämde mig för att duscha var tvungen att gå över till grannarna för att få lite tvätta fönster vatten till mor, så det var ju inte som att jag inte visste om det.
Ja, jag kliver ut, drar på mig slafskläder, lägger mostras nyckel i fickan och beger mig mot deras lilla hus nått kvarter bort. Kommer dit och går igenom samma procedur igen (eller nästan, har hunden med mig så måste först se till att det är stängt till alla rum och att han inte kan smyga ner i källaren, hus med barn = småprylar som sorkar älskar att tugga på...) men denna gång kommer det faktiskt vatten
Kallt vatten!
Tänker att det kanske bara tar tid att värma upp så låter det rinna en stund medan jag drar temp. reglaget till varmaste, men inget händer. Testar åt andra hållet och då blir det, om möjligt, ännu kallare.
Så va fan kan ju inte stå i deras dusch och spola vatten i all evighet så kniper ihop ögonen och bereder mig på en Kalldusch i dess rätta bemärkelse. Hur nu det ska hjälpa att man spänner sig och blundar vet jag inte riktigt för skönt är det verkligen inte!
Men ren blev jag och snabbt gick det!

Kommentarer


Johanna

Åh nej. Jag jobbar hela den helgen jue!!! När åker ni ner å hur länge blir ni där? Vi får komma dit nån annan dag... :......(

2009-07-13 @ 17:41:09
http://emmajohannas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: