Säg o a marmelad!

Jag och fina I

Stadsfesten, Kramfors, Helgen 12-14 Juni
Tog fina buss 40 mot Sollefteå på fredagseftermiddagen för att där byta till 90 och kliva av i Kramfors
Väl i Kramfors inhandlades lite groggvirke och därefter avnjöts eftermiddagsvärmen på en parkbänk mittemot systemet tillsammans med stor (tung!) väska och sovsäck i väntan på vidare vägbeskriving till kusin Is lilla lägenhet.
Beskrivningen gavs så småningom utav stressad och utelåst kusin och den långa svettiga (med betoning på svett) påbörjades med skrämmande lite batteri på telefonen och inte många nyktra förståndiga personer i närheten. 
Så upp för en kulle och över en väg och uppför en kulle och över en å och vad ser vi där stå? 
En V på en balkong som välkomnande tog emot mig och 
svettig som en gris, osminkad och med en stor (klumpig) tung väska gör jag min entré in i förfesten, 
inte mycket för att smyga in i bakgrunden inte.. 
Fick mig dock en dusch, rena kläder och smink på och en cider i handen vilket gjorde livet bra mycket trevligare och bättre blev det när I faktiskt lyckades ta sig till sin egen lägenhet själv .
Tog tid på oss och blev de sista som gick ner, där mötte vi storkusin S, fick in I i öltält (flickan hade ID i huset hon var utlåst från..) och S bjöd på dricka. 
Avslutade dag ett efter att I blivit utslängd pga scendans (tråkiga vakter!) och langos på parkbänk. 

Dag två var lite mer förbered och efter frukost/lunch/middag på Frasses var snart alla boende i lägenheten fixade för kvällen och det fylldes snabbt på med mera trevligt folk. 
Vid åtta dök kusin E upp efter en simmdag men ganska snart tappa jag bort både kusinerna mina och vandrade istället ner på stan/byn med V, E och några till som jag umgicks med tills vi sprang in i I på tivolit.
Så vi leta reda på E (som lovat att bjuda på en åktur) och åkte virvelvinden 2 gånger på samma biljett, tredje försöket blev de griniga och inte ens mina gula skor kunde rädda oss..
Så vi gick till en annan karusell!
Regnet kom, så klart, och jag kände mig mer som en blöt katt än något annat när vi gick till scenen och sjöng med Marmeladorkestern för allt vi orka.
Därefter räknades kvällen som nästan slut, bara langos och sedan hem..
Söndag var mys och åka hem, regna ute så blev de vi hitta i frysen (strips och grillkorv) till frukost/lunch/middag innan bussen gick tillbaka mot Östersund igen..
Trevlig helg


Virvelvinden

Kommentarer


Ingela

Congratz, det kallar jag uppdatering!

2009-07-06 @ 14:54:44
http://ingelameandnow.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: