usa, 6 dagar kvar

Sitter och söndagspluggar, mina patetiska försök att få färdigt psykologin innan söndag misslyckades totalt , (om inte sju och en halv rad fylld av frågetecken utan svar helt plötsligt räknas som en uppsats värd ett högt betyg...) Har Jack Johnsson sjungandes ut ur högtalarna och ett självporträtt av Frida Kahlo stirrandes upp på mig här bredvid. Lite läskigt men måste samtidigt erkänna att psykologi är rätt intresant egentligen. När man väl tar tag i det och kommer in i det vill säga och då är det största problemet att jag trasslar in mig i mina egna tankar så mycket att jag tillslut vet varken ut eller in.. Men så länge P förstår och tycker om är väl allt bra skulle jag tro :)

*Hunden grymtar och byter soffhörn, jag tar en apelsinbit och viftar på tårna*

Idag, söndag, är det i varje fall 6 dagar kvar tills jag flyger över atlanten igen, börjar bli en konstig vana det här. Men vem är jag att klaga? Har börjat fundera litegrann på packning men när pappa sa ifrån och sa max 3 par skor i resväskan stötte jag på problem.. Skulle dock kunna lösa det genom att köpa lite nya par därborta men dollarn är rätt dyr och jag rätt fattig så det känns ju lite tveksamt. Nått par måste man väl dock lyckas hitta och då har väl pappa rätt i att det blir lättare att få plats med dem om jag inte har så mycket med mig dit?!
Ett annat litet problem är att både D & K fyller år när jag är där och J tar studenten (eller festen för studenten är den 10, tror hon redan är färdig) så presenter bör inhandlas snarast men VAD? Choklad är liksom en given 'ta med' grej i varje fall och räknas tyvärr inte som present så måste vara något annat... Klurigt, klurigt,,
Trevligt är dock att mamma D redan börjat baka inför söndagens kalas och det är väl i princip, choklad, choklad och lite peacanpaj som står på menyn! Trist för min mage men lycka för mina smaklökar! :D

*Sneglar på 'Det Kognitiva Perspektivet, lyssnar halvt på mammas tjat om strumpor som aldrig har en kompis och nynnar med i 'Sleep through the Static'*

Innan packningen ens kan börja och presentshoppingen ske måste dock kusin H fås tag i. Så att jag kan följa med på fotbollsträning med kamera och intervjufrågor och i slutändan få ihop ett A3 med ÖP-lirs repotage/fakta. Dax att färska upp Indesign kunskaper som aldrig riktigt fanns alltså, spännande, spännande. Lär bli lite extra timmar i skolans källare till veckan. Kanske för en gångs får lite nytta gjort på mina otaliga håltimmar jag annars bara brukar slarva bort, slösandes pengar jag inte har på saker jag inte bör äta... (A)

*Tittar på klockan och på Worddokumentet som bör avslutas innan middag, suckar och tittar på hunden som nöjt ligger i ett soffhörn och sover med huvudet på kudden*

Dax att sluta slöa och istället ta upp arbetet igen! För med 6 dagar kvar till USA är det en del som ska bli klart för att resan verkligen ska bli semester och inte något ångestframkallande stresstjosan.. Så tills vidare;
Njut av solen för snart kommer nog regnet (som jag längtat efter hela helgen pinsamt nog....)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: