random

jag vill säga -jag älskar
men skäms,
jag kan bli utskrattad,
därför säger jag - jag hatar,
men har inga fiender,
därför säger jag skål
Jag vill säga - hej
men skulle kunna säga det för högt,
därför låtsas jag inte om något
Jag vill säga - farväl
men är rädd att jag kommer återvända,
därför säger jag ingenting
Jag vill inte säga någonting,
men det blir för yst,
därför säger jag - det regnar.
Jag vill säga -det är kallt
men du kunde missa det,
därför tar jag på varmare kläder
Jag vill säga - jag ska gå,
men det finns ingen intill mig,
därför går jag helt enkelt
Jag vill säga - sparv,
men det kanske feltolkas,
därför säger jag - sten
Jag vill säga - det gör ont,
men jag har redan sagt det,
därför biter jag ihop tänderna
Jag vill säga - stank,
men det är fult,
därför andas jag inte
Jag vill säga - åt helvete,
men det är uppenbart i alla fall,
därför säger jag - vill du ha soppa?
Jag vill säga - varför,
men man svarar inte på dumma frågor
därför säger jag ingenting, ingenting,
Jag vill säga- vackert,
men den goda smaken tvistar man inte om,
därför säger jag - igår
Jag vill säga, men säger inget
för att jag inte kan, men när jag kan
- vill jag inte
Jag vill säga - jag vill
men önskningar uppfylls inte alltid
därför säger jag - karamell
eller någon annan dumhet
Jag vill säga - alltså,
men det är i allafall ingen som säger något,
därför säger jag - fint väder
Jag vill säga - utan anledning,
men utan anledning, för skojs skull
talar man ju inte

/Daiva ´Cepauskaite

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: