Lite mer än inget men inte allt

Tystnaden under de senaste veckorna skulle jag kunna beskriva med ett ord;
SKOLA
eller en lite längre version;
Sista halvåret på Gymnasiet

Men snäll som jag är, ibland, tänkte jag göra en ännu lite längre version av den senaste tiden.

Påsklovet var återvändarnas tid
en nybliven Stockholmare, Göteborgare och Örebro bo hanns med på två dagar,
blev en middag och två fika
och betydligt mycket mer prat, skratt och nä inte så mycket gråt...
Övriga händelser under denna vecka kan man lite snabbt sammanfatta med;
scrapbooking med oförbered I, Disney nostalgi, klännings besluts ångest (Fick den ena av världens snällaste mamma!!), filmhyrning, framtidsplanering, pluggsök, avsked och SJUK dag
Det sista börjar bli något av en påsktradition,
kanske är det godiset som åstakommer den 24h sjuka varje år,
men med allt sött jag äter även annars borde väl det vara omöjligt?

<här gör livet en paus för att kunna skriva reportage, analys och prata droger>

Jaha, helg igen och släkt födelsedagsmiddag på Kvarnvägen.
stack efter middagen vidare till fröken Malin som ordnade en 'liten' förfest...
rolig kväll som inte behöver några vidare beskrivningar
Småbakis väcks man av pigg sork och därefter är det bara att köra;
Utflykt står på schemat
(ett väldigt molnigt och blåsigt schema)
Fröken I och vita pärlan kommer förbi och hämtar upp sega Fia och svarta faran,
mot Andersön bär det av!
Blir lite vilsen men hittar snart och har heeeeeeeeela isen för oss själva,
alltså ballerinan, studsbollen och hon den där som tittade konstigt på oss andra och knäppte kort om ni missade presentationen innan. Det medhavda fikat fick ätas i bilen pga. ispinnehänder men lika glá va vi för de. Lilla pärlan kan man aldrig få nog av!
Sedan händer något märkligt...
Ingela kör FÖRBI avfarten!!!

mot brunflo??!!!

Vet inte riktigt hur jag ska förklara fenomenet men efter en Stenbrottsavstickare tog hon förnuftet till fånga och vände tillbaka mot civilisationen innan det var försent.


Pekar ut riktmärken

<Nu inne på helvetetsveckan nr. 2 går igenom svenska NP såväl muntligt som skriftligt, engelska muntligt och PA rapporten bland annat. Blir så äntligen fredag>

Fröken I (erkänner det börjar bli lite tjatigt med henne nu, kanske kan döpa om henne till typ X?) Fröken X får snällhetsvansinne och bjuder en stackars fattig och trött student på fika (det sägs att man inte kan köpa vänner men mig kan man nog muta åtminstone). Samtalet är som vanligt bäst att unanhålla för att inte skada andras öron, eller förvirra trötta hjärnor på vift därute, trevligt var det i varje fall men när kakan var uppäten såg jag min chans att rymma.
Smög i rummets utkant, genom dörren, nerför rulltrappan och tog vägen bort mot Lugnvik.
Hamnade så ledes vid datorn, såg senaste True Blood för att uppdateras lite, packade och skrev ihop något längre än SKOLA för att göra X glad. Kände även för att smöra lite det var läge att göra tidigare nämnda person något utav huvudrollsinnehavare i denna korta men ack så underbara historia om mina typ två senaste veckor, får innerligt hoppas att hon nu är nöjd med detta tills jag kommer hem igen på söndag.
För nu mina vänner ska jag på isoleringsläger i stugan!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: