med blicken riktad framåt


Foto: Ingela Persson

Har nu sökt fyra högskola/universitets utbildningar runt om i landet, främst i södern. Dock inte på grund av att det nödvändigtvis är dit jag vill men norr har helt enkelt inte så mycket att erbjuda..
Har även skickat personligt brev till Mrs Collins i Dublin. En Mrs som förhoppningsvis lyckas hitta någon familj som är villig att ta in mig som au pair i deras hem.
Om det blir något av alternativen ovan vet jag inte än. Kanske kommer jag inte in någonstans och ingen i Dublin vill ha mig. Kanske vill jag bara inte längre. Det får jag helt enkelt bestämma i sommar men det känns skönt att jag kommer ha valmöjligheter. Det innebär att man kan skjuta på det slutliga beslutet ytterligare en stund.
Och nu när jag försäkrat mig om att ha försökt skaffa alternativ kanske jag borde ta tag i nuet, så jag får något slutbetyg att ansöka med. FN analys och kultur/nöjes repotage på schemat alltså!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: