jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i

Lars Winnerbäck



sitter och önskar för regn men får nöja mig med sol och värme som det ser ut,
försökte med långbyxor och t-shirt på promenaden men fick snällt byta till shorts och bikini när jag kom hem.
Jag som hade tänkt sitta på golvet i mitt rum och städa och pyssla med regnet mysigt smattrande mot rutorna fick istället ligga på studsmattan med en bok och låtsas bli brun.
Avkopplande ja visst men inte lika bra för att distrahera tankarna som ständigt virvlar fram och tillbaka - frågor om vad som är rätt och fel och vad jag egentligen vill göra.
Vill bara gräva ner mig i det gamla, det som varit och är färdigskrivet bara för en liten stund av stadighet. Men först måste jag vänta ut solen - för förr eller senare vet jag att den kommer gå i moln och då tänker jag sitta där på golvet och förlora mig själv i minnen och regnsmatter om så bara för en stund.

Kommentarer


Ingela

Lugn och fin, det blir regn imorgon förmiddag. ;) Och på söndag... Som det ser ut.



Själv orkar jag inte gräva ner mig i det gamla. Helst vill jag inte tänka alls, men man gör så konstiga saker utan eftertanke. Har jag märkt.

2010-08-05 @ 16:30:57

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: