i sinom tid blir nog allting klart

Så har packningen börjat. Garderoben och byrån blir luftigare och luftigare medan sängen i källaren (där jag samlar allt innan de slutligen ska hamna i en resväska) blir trängre och trängre.. När jag åkte till USA fick jag ha med 2x23kg och behövde inte ha med mig några vinterkläder alls. Nu har jag en väska på 20kg jag får ta med och behöver ha med mig varma utekläder - ekvationen går inte ut! För jag vill ju ha med allt jag har lagt fram och jag har verkligen försökt att vara kräsen...

Imorgon kommer i varje fall bli dagen jag kommer mista mitt hår när jag desperat försöker stirra ut vågen för att ge mig ett lägre nummer och på söndag kommer jag förhoppningsvis vara så utmattad att jag kan sova hela tågresan och inte behöver sova så himla mycket på Arlanda. Där har jag förövrigt hittat sällskap, på Arlanda alltså, sprang in i en gammal klasskompis som ska åka till Australien på måndag morgon och kommer åka med samma tåg som mig för att sedan vänta med sitt resesällskap på Arlanda över natten. Helt perfekt, då kommer man ju tordas gå på toa och kanske sova lite utan att vara superorolig över bagage och sånt! Och när man inte vill sova slipper man sitta tyst och stirra in i väggen (vilket i och för sig kan vara underhållande men man brukar lessna så fort). Det kan även vara skönt att kunna prata med någon annan än sig själv och den sovande snubben på bänken 100 meter bort (även om han säkerligen är trevlig) när man inte vill vara tyst längre...
Så där det där var en uppdatering längre än 2 rader och nu tänker jag minsann sova, för om det är sant det jag skrev ska jag tydligen packa i resväskan imorgon (samt en massa annat som inte står här) och det kräver att jag är hyffsat utvilad.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: