en annorlunda fotografikurs

För att fördriva tiden då jag har 'kurs' (ni vet fotokursen som tog slut för två veckor sedan men F fortfarande tror att jag har då det innebär att jag får sluta, oavsett vad, en timme tidigare än vanligt) på tisdagar så behövdes något att fördriva tiden med. Dock hade jag inte riktigt planerat att spendera tiden som jag gjorde men, men vi överlevde.


Debbie hade nämligen bestämt sig för att S (pojkvän) skulle köra ner till Greystones så att hon kunde skjutsa tillbaka honom till Arklow (med mig så att jag även fick en chans att se hans nya hus - mycket mysigt!) för att sedan köra tillbaka till Bray så att hon kunde köra till jobbet resten av veckan och slippa bråka med bussarna (som är det värsta någonsin men det ägnar vi ett annat inlägg åt vid senare tillfälle).
Så iväg vi for. Snöade lite lätt men de stora vägarna var fin fina och S körde så säkert så. Stannar till framför brasans i hans vardagsrum (enda rummet med värme tills på fredag) med varsin te och julmusik i högtalarna. Bestämmer oss dock för att bege oss ganska snart då snön börjat falla lite tätare och lite snabbare nu och vi har som sagt bara sommardäck på bilen då de inte håller på med vinterdäck på den här ön. Töntigt vet ni.
Så off we go, märker direkt att Debbie är lite nervös efter att ha glidit runt på vägen tidigare i veckan och tvingat en annan bil in i ett staket (ingen skada varken på bilar eller människor eller ens ekorrar) så jag tar på mig 'prata så mycket strunt som möjligt bara du ger ifrån dig ljud som inte är nervösa' jobbet. Kommer ut på motorvägen och till att börja med är allt fin fint. Men så kommer haglet och ja, det var lite av en vild gissning vart vägen egentligen var så tur var det att det är typ trefiligt och enkelriktat på motorvägarna.
Hur som helst så tog resan som vanligtvis tar runt 40 min något över en timme och när vi når utkanten av Greystones parkeras bilen och D är färdig med att köra... Så i motvind och hagel beger vi oss ut på promenad förbi en kycklingburgare på ett nattöppet take away - där vi fullt påklädda och huttrande hamnar i kö bakom en blondin med rosa BH och väldigt genomskinlig vit t-shirt som inte verkar de minsta brydd av vädret - för att tillslut hamna i sommerville båda två. Lite möra, lite kalla, men ändå lite nöjda. För ett äventyr är alltid ett äventyr.

Kommentarer


Ingela

Påminner lite om vårat äventyr till Vemdalen. Hugaligen!

2010-12-01 @ 20:59:20
http://ingelameandnow.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: