felparkering



Sirener och blåljus lockade mig och mor till fönstret igårkväll,
utanför for diverse bilar upp och ner i våran återvändsgränd
medan polisbilen stod still vid järnvägsövergången.
Kände mig tvungen att ta ut hunden, förståss, och kunde då konstatera
att någon fått för sig att gasa på för att gena över järnvägen
(att vår gata är en återvändsgränd och järnvägen där med inte lämplig att köra över med bil förstod inte föraren)
dock fastnade han på betongsuggorna som så fint står på bortre änden
och satt därefter fast med halva bilen på spåret
där natttåget från Storlien snart skulle komma och tuffa fram.
Strax efter att denna bild tog kom även tåget,
dock lyckades det stoppa bara några meter från bilen
(och hade jag varit passagerare på väg hem hade tillfället varit perfekt,
jag har ju alltid drömt om en egen tågstation utanför huset...)
Tanken på att tåget lika gärna hade kunnat misslyckats med bromsningen, spårat ur och hamnat i vårat vardagsrum kändes dock lite mindre lustig.. 
Bra gick det ju i varje fall den här gången, bilen blev bortbogserad, tåget åkte vidare,
föraren med passagerare fick antagligen en utskällning och kanske lite böter eller nått skoj 
och jag och mamma fick kvällsunderhållning
på en helt vanlig tisdag!  

(Läsa mer)

Kommentarer


Ingela

Slutet gott allting gott. Win, win situation. Eller... Kanske inte för föraren. Fast jo, men ändå inte. Eller jo föresten, rätt åt den typen. Dumskallar ska lida för sina misstag så de lär sig vara smarta. ;)

2010-02-03 @ 20:42:44
http://ingelameandnow.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: