bilder och förbannelse


Gjorde iordning de två sista bildmapparna idag för projektarbetet idag, nämligen de med vinter och vår bilder.
Visst helt klara är de väl inte, vårmappen innehåller bara 6 bilder än så länge, men ett steg i rätt riktning. Nu är det bara redigering och framkallning som väntar och eventuellt lite mer fotografering, måste dela upp det på olika dagar bara så att det blir fler inlägg i loggboken.
Många inlägg har jag nämligen räknat ut ge intryck av mer verksamhet, sen hur de kommit fram till det vet jag inte... 

Detta arbete gjorde jag alltså på morgonen, innan jag gick in på mitt rum och blev förbannad.
Slå någon, kasta saker i väggen förbannad. 
Och ingen jävla musik hade jag att vrida upp på högsta volym direkt heller 
(tyckte inte Melissa Horn, Jennifer Haines och Jonathan Johansson (som låg uppe på spotify) gav den rätta känslan...)
Tillslut hittade jag dock Ryans skiva där det fanns en del att ta av och även 'song for the underdog' som låg kvar i inkorgen på mailen.

Så vad var det då som fick lilla Fia 'ringa pappa skrikgråta, smälla i väggen och oroa hunden' arg?
Jo synen utav 4 st tjocka skruvuddar (alltså fel sida av skruven) utstickande i min fondvägg,
den jag satte upp för inte alls längesen när jag renoverade rummet och som jag är mycket nöjd med.
Käre herr hantverkare hade nämligen borrat fast något i badrummet och sedan rakt igenom till mitt rum
4 gånger!
I mitt rum, det enda jävla rummet som vi inte planerar att ändra det minsta i
och då förstårs på den vägg av fyra möjliga som inte är målad
utan istället har (dyr) mönstertapet..

Skruvarna är nu borta men kvar är hålen,
kändes precis som att omtapetsering var vad man ville få med på 'att göra listan'
när man inte ens kan skita ordentligt!

Kommentarer


Jana

SJukt fint kort Fia.

Du , jag hjälper dig m tapeterna. är King på det nu !

Kram

2010-01-29 @ 22:32:23

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: