kanske tar jag båten över havet?

-
Satt på The Happy Pear med Debbie och en kopp kaffe. Busväder utanför och brasan sprakandes i hörnet. Pratar framtid, dåtid och planer över lag. Om hur saker aldrig riktigt blir som man tänkt sig. Hur jag planerar att någongång ta tag i min franska. Om hur hon planerar att hitta mig en pojke så att jag stannar.
Ni vet hur det brukar gå, man pratar hit och dit. Tänker inget speciellt på det efteråt.
Men på vägen ut stannar vi till vid anslagstavlan. Fylld av reklam för yogakurser, lediga rum och visitkort. Och just idag även någonstans i vänstra hörnet en lapp om något annat. Möjligheten till något vi precis pratat om. Där, bara några centimeter bort. Skriver ner namn och telefonnummer och kanske, kanske ringer jag - bara för att. För att jag har svårt att låta möjligheter bara glida iväg utan att veta att jag åtminstone kollat upp dom ordentligt, tänkt igenom och är säker på att jag kan låta dem gå.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: