pratet

Så jag gjorde det.
Tog upp de jag ansåg var problemen och anledningarna till att jag vill
åka hem.
Såg framför mig hur hon skulle bli tyst, sur och
inte säga så mycket.
Istället vände hon på allt,
och tyckte att nu när pappan är borta (sydpolen)
skulle allt vara så underbart.
Och kunde jag inte testa en vecka till och känna efter?
Visst tänkte jag, om det är så hon tror att det är så kan jag väl spela hennes spel.
Har varit ärlig och gett henne en förvarning,
att jag sedan fick en extra vecka utan konstig stämning är inte mig emot.
Dock står jag fast vid mitt beslut,
och för varje dag känns det mer och mer rätt.
Så antar att jag på fredag - då vi har nästa 'prat' - förklarar det mer tydligt än sist,
eller drar till med något annat.
Vad som helst, nästan, så länge jag får henne att förstå
att jag är inte lycklig i hennes hus.
Att jag vill flytta hem till det Röda huset vid järnvägen.

Kommentarer


Kusin Johanna

Men lilla kusin vitaminen min! Fy för att inte trivas! Jag/vi saknar dig o hoppas vi ses snart!!!

KRAAAAMAAAR!!!

2010-11-09 @ 11:42:12

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: