äkta irländskt regn

Så var första veckan över och det känns som att jag redan varit här i evigheter!

Idag kom första regnet och innan dess har vädret har varit som en förlängning av sommaren och mycket har hunnits med. Efter lite intro och mjukstart de första dagarna har jag nu listat ut vad som förväntas av mig och tycker själv att jobbet funkar helt okej. Pojkarna är för det mesta bra, men sen är de ju som sagt pojkar så lite stök och bök får man räkna med och ärligt så tycker jag nästan det är lite kul för det händer lite. Dessutom påminner det lite om när jag själv var liten och hade alla dessa underbara syskonbråk..
Dock har jag ju inte bara jobbat. 'The Happy Pear' har besökts en del, mycket mysig coffee shop (underbara brownies!!) som även kallas 'The Happy au-pair' fick jag lära mig. Även en annan coffee shop har provats med D, väldigt mysig uteservering men man fick fåglar som flög omkring och försökte äta från borden på köpet vilket i min mening inte var det trevligaste.
De som följt facebook vet även att en av Greystones pubarna prövades i torsdags. Bra livemusik, god guinness men något hög medelålder. Hittade några trevliga typer dock som vi satt och pratade med och sen kom även de som spelat och hängde lite innan vi blev utslängda för att de ville stänga.. A fick prova sångarens gitarr och han försökte i sin tur köpa mitt 'flickan-med-ballongen'-halsband - jag sa nej. Innan vi gick lämnade han kommentaren;
'Om jag inte varit gay skulle du varit perfekt'
visste inte riktigt vad jag skulle svara på nå sånt så slängde ur mig något jag inte längre kommer ihåg. Var en intressant och rolig kväll i varje fall!
I fredags kollade vi in Bray (närmast liggande stad) och letade upp college för lite kursinformation inför hösten. Lutar åt att det blir Fotokurs 8 veckor eller Teckenspråk 10 veckor varje tisdag. Skulle vara skoj, lagom lättsamt och möjlighet att träffa lite mer folk. Vore skoj om man kunde få ihop ett litet gäng så man kan hitta på lite längre resor och så tillsammans. Har tittat lite på Galway litegrann för en eventuell weekend tripp, får väl se vad det blir. Mer tid i Dublin måste det också bli för ja, det är så mysigt! Dessutom kanske jag ska vara en duktig medborgare och leta upp ambassaden för att kunna rösta... Var där igår och strosade omkring hittade en underbar vintageaffär med klänningar, kappor och sånt dit jag absolut måste tillbaka när jag har pengar att spendera!
Sen på kvällen testade jag och A utelivet i Bray, men sista tåget hem gick 12 så blev inte så länge.. Bra musik men inte direkt något dansgolv utan bara sittplatser, kanske att de drar igång senare får återkomma och testa igen. Lite skönt att komma hem tidigt dock, och extremt skönt att inte behöva kliva upp en speciell tid imorse! Lite sömn är inte riktigt min grej. Höll på att somna när jag och två av pojkarna tittade på film i fredags och så fort jag fått dom i säng somnade jag själv - klockan var inte ens tio...!
Nu vet ni lite i varje fall, får duga för nu ska nämligen ringa mina kära föräldrar för att prata lite svenska !

Kommentarer


Ingela

Du skulle svarat: Om jag var perfekt skulle du inte varit gay. ;)

Närå, men det låter helt jävla underbart. Får lägga undan nån femhundring (om det är möjligt) i månaden och spara ihop både tid och pengar till ett besök. Kanske slopar utbildningen och kmr och hänger med dig istället. Speciellt om du ska fortsätta med sånna här underbara beskrivningar av din vistelse!

2010-09-05 @ 18:03:34

Josefine

Gulligaste kommentaren någonsin! :)

Det låter i all fall som att du har det väldigt bra, ser verkligen fram emot att få höra mer :)

2010-09-05 @ 19:00:44

Jana

Super bra att du uppdaterar oss här Fia.

Hoppas resan forsätter som den ska. Kram

2010-09-05 @ 20:37:10

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: