det var nära...

... att jag hade gjort min entré på Ålsta som en dränkt Rödluvan. Med knallgula gummistövlar, röd tygjacka med huvan uppe i ett försök att rädda den stackars luggen och allmänt dunderblöt och drippdroppande. Men.
Det slutade regna!
Jag kunde med andra ord dra på mig mina, ehm, vita converse och lämna jackan i hallen när jag traskade iväg och ställde mig med den sällsamma skaran som trängdes likt skrämda får utanför matsalen. Några i klungor, några själva, alla väntades på någon annans initiativ. Första gången på skolan var som första dagen på skolan alltid varit. Alla är gröngölingar som försöker passa in.
Slog mig i varje fall ner vid ett bord med två Foto inriktade och en journalist samt två Jakt och fiske. Förde knagglig konversation och hade trevligt. Sprang sedan genom regnet till en ny byggnad, ett nytt rum. Där stod stolarna på rad och namn efter namn blev uppropat. Hittade klassen som visade sig vara en halvbrokig skara på sex personer (senare tillkom en sjunde). Tre killar och fyra tjejer, varav tre heter Sofia..! Räknar med att det kommer bli smeknamns utdelning innan veckan är slut.
Gick på tipspromenad, fikade och tackade sedan för idag. För imorgon är det en ny och betydligt längre dag.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: